reklama

Hydra - nová generácia

Sociálne siete majú svoje čaro. Občas predovšetkým čaro nechceného. Okrem ľudí, ktorí "lajkujú" tie najkrkolomnejšie kombinácie skupín, sú na facebooku i veľmi angažovaní a politicky vyprofilovaní. Vo všetkom majú jasno. Hranice medzi My vs. Oni majú vymedzené a boj sa môže začať. S kamarátom ich nazývame bojovníkmi proti hydre. Kedysi pochodovali a politicky sa činili, teraz k tomu statusia a lajkujú.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)
Obrázok blogu

Fenomén politického angažovania na facebooku sa datuje (aspoň pre mňa) od (zatiaľ) posledných prezidentských volieb. Mnoho mojich známych sa išlo pretrhnúť, aby dali najavo s kým sympatizujú a kto si ich priazeň vonkoncom nezaslúži. To všetko je v úplnom poriadku. A ani to, že nejaký prazvláštny algoritmus usúdil, že pani Iveta Radičová by sa mala stať mojim priateľom na facebooku mi nevadilo. Jednoducho sa nestala a žijeme spokojne ďalej, ona i ja.

Teraz, keď sa blížia ďalšie "rozhodujúce voľby" a ide o "všetko" -koľký raz?- tak sa dozvedám, že by som mal už teraz očakávať voľby 2010, nemal by som prispieť Grékom, mal by som myslieť na budúce generácie a přemluvit bábu i dědu. Lebo hydra nespí a drancovanie pokračuje. Nevídaná novinka, asi som predchádzajúcich 20 rokov prespal.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Drancovalo sa vždy a všade, vždy pod iným náterom a pod inými heslami. Ak to systém umožňoval, tí ktorí boli od drancovania dočasne odstavení používali také či onaké spôsoby na to, aby upozornili, že sú na rade. To všetko vždy v mene žiarivej budúcnosti... Inžinieri ľudských duší vymysleli vždy nejaké úderné skratky, ktoré si všetci osvojíme a hurá do boja. Tento model funguje stále rovnako, či použijú cyklostyl, alebo sociálne siete. Tie isté heslá, zaklínadlá, nepriatelia a záchrancovia.

To, že tí najaktívnejší horliči vykazujú tie isté dávky netolerancie ako zväzácke úderky z 50. rokov je, domnievam sa, potvrdením toho, čo píšem vyššie. Indoktrinovať mladých a nekompromisných horlivcov a starších ale rovnako nekompromisných intelektuálov z pravej i ľavej strany spektra je vždy najľahšie. Ak majú ušľachtilý cieľ, ktorým im mávajú pred očami ako muletou, sú neúnavní a nepresvedčiteľní. Bojujú a bojujú. Ja osobne keď počujem slovo boj za niečo, ide ma vystrieť. Tí najväčší principiči a bojovači vždy zapríčinili najväčšie sociálne katastrofy svojim diletantským inžinierstvom a podieľaním sa na ňom. Nie že by som vedel, ako riadiť svet. Ale už pri letmom pohľade naň je súdnemu človeku jasné, že isté veci rieši evolúcia a hlavne jej do toho nekafrať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Títo bojovníci proti hydre (socializmu, kapitalizmu, hocakého -izmu) ma začínajú vytáčať. Každý deň sa dozvieme o nevyhnutnom boji proti hydre štátnej moci, korupcie, klientelizmu a ono stále nič. A asi by mi neverili, ale nech si aj ruky zoderú, aj tak bojujú s fatamorgánou. Teraz by som mal napísať, že hydra je v nás alebo tak nejak. Ale ani to nie je pravda. Resp. to neviem. Ale čo viem iste, že tí, ktorí vehementne hlásajú, že vedia ako všetko riadiť a riešiť a ako práve oni majú mandát a poslanie sú stále tí istí ľudia, ktorí si dávali hnedé alebo modré košele a vedeli, kto má alebo nemá práva voliť. Alebo aj horšie. A vôbec, idem si zapáliť....

Martin Kovarík

Martin Kovarík

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Neznášam šport. Zoznam autorových rubrík:  Súkromné

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu